piątek, 16 grudnia 2011

Konferencje - w świecie biznesu. Tekst o zaletach nauki.

Badania wpływu oraz przywiązania pracownika do firmy świadczą o tym, że pracownicy którzy czują się częścią firmy oraz są przywiązani emocjonalnie pracują lepiej oraz w sposób bardziej gospodarny zajmują się obszarem swoich obowiązków.

Jednym ze sposobów na polepszenie relacji panujących w każdej firmie jest organizacja imprez firmowych, dzięki którym pracownicy lepiej się integrują. Ten fakt poprawia komunikacje wewnątrz organizacji, jak również pozytywnie wpływa na lojalność w firmie. Przywiązanie to naturalny proces jaki tworzy się podczas przebywania w danej organizacji. Jak się wydaje, ludzie nie tylko przywiązują i przyzwyczajają się do "dobrego" ale również do relacji oraz poczucia bezpieczeństwa. Znacznie lepiej pracuje się w firmie, gdzie każdy pracownik ma określoną pozycję oraz poczucie komfortu, że jest ważny. Tak jak w życiu codziennym - my - pracownicy - potrzebujemy poczucia, że jesteśmy kimś ważnym, istotnym i potrzebnym. Nie wiele jest rzeczy w życiu, które sprawiają nam tyle przyjemności jak poczucie kompetencji. Dlatego też zaangażowanie w organizację życia firmowego, pracowniczego wpływa w sposób budujący i poprawiający atmosferę.

Organizacja Imprez
- to ważny element budowy zespołu oraz integracji pracowniczej. Taki sam efekt można osiągnąć w kręgach nauki oraz środowisk akademickich podczas organizacja konferencji. Ważnym elementem jest świadomość celu jaki chcemy osiągnąć oraz miła atmosfera w poczuciu, że wszyscy należymy do czegoś większego. Autorzy wielu podręczników od psychologii oraz osób zajmujących się profesjonalnie psychoterapia wskazują, że istotnym czynnikiem dobrego funkcjonowania społecznego jest motywacja oraz zaangażowania - a te budowane są poprzez relacje, przyjaźń i poczucie przynależności.

Copyright 2015 Grudzień. Polskie Stowarzyszenie Organizatorów Konferencji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz